Η γέννηση της Αιγυπτιακής Αστρολογίας δεν μπορεί να ανιχνευτεί με ασφάλεια, ούτε και εάν βασίζεται σε αστρολογικές φόρμουλες άλλων παλαιότερων ή σύγχρονων της πολιτισμών που πιθανόν να προσάρμοσε στα δικά της δεδομένα. Γνωστό είναι πάντως το γεγονός, πως ο ασσυριακός βασιλιάς Ασουρμπανιμπάλ (668 – 625 π.Χ.) διατηρούσε στη βιβλιοθήκη του αιγυπτιακούς αστρολογικούς παπύρους που ανάγονταν στο 3000 π.Χ., εποχή που αντιστοιχεί στα πρώιμα στάδια του αιγυπτιακού πολιτισμού, τουλάχιστον σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής. Πολλοί εν τούτοις σύγχρονοι ερευνητές συγκλίνουν στη άποψη, ότι θα πρέπει να έχει τις ρίζες της σε αρκετά προγενέστερες από αυτή την ημερομηνία εποχές.
Γεγονός επίσης είναι ότι η Αιγυπτιακή Αστρολογία άσκησε πολύ μεγάλη επιρροή, τόσο στην Ελληνική Αστρολογία, όσο και σε εκείνη της Ρώμης, χρησιμεύοντας σαν βάση για την περαιτέρω ανάπτυξη της. Οι Αιγύπτιοι προσδίδουν στους πλανήτες ονομασίες από το Αιγυπτιακό Πάνθεον, κάτι που ακολουθούν και οι Έλληνες, βαφτίζοντάς τους με ονόματα Θεών του Ολύμπου, καθώς και οι Ρωμαίοι, με τα εκλατινισμένα ονόματα των Θεών του ελληνικού Πάνθεου.
Ο αιγυπτιακός πολιτισμός όμως έπεσε σε παρακμή, κλείνοντας τον κύκλο του, όπως όλα τα πράγματα στη γη και η αλλοίωση της αιγυπτιακής κουλτούρας μέσα από την υποταγή σε ξένες δυνάμεις και την εισαγωγή νέων ηθών και εθίμων είχαν σαν αποτέλεσμα να χαθούν πολλές πληροφορίες από την γνώση αυτή, που κρατούσε στα χέρια του το ιερατείο της αρχαίας Αιγύπτου. Με την επέλαση του Βυζαντινού πολιτισμού και αργότερα των Αράβων και των δύο διαδοχικών μονοθεϊστικών θρησκειών που αυτά τα έθνη επέβαλαν στη χώρα του Νείλου, έσβησαν και τα τελευταία ίχνη της πανάρχαιας αυτής τέχνης.
Το Αιγυπτιακό Πάνθεον
Το αιγυπτιακό ωροσκόπιο δεν είναι ηλιακό, όπως τα περισσότερα σύγχρονα μας ωροσκόπια, αλλά σεληνιακό, ακολουθεί δηλαδή απόλυτα τους κύκλους της Σελήνης. Η Αστρολογία της Φαραωνικής Αιγύπτου δεν μελετά μόνο τις πλανητικές επιρροές επάνω στο άτομο, αλλά προχωράει στη σύνταξη καθολικών νόμων που εκφράζουν τις επιρροές σε κάθε πτυχή της ζωής σε καθολικό επίπεδο, θα λέγαμε συμπαντικό, καθώς βασίζεται σε μελέτες για τις επιδράσεις των πλανητών πάνω στα φυσικά φαινόμενα, που κατ επέκταση έχουν άμεση εξάρτηση με την ανθρώπινη ζωή.
Δώδεκα είναι οι θεότητες του αιγυπτιακού Πάνθεου, όπως και στο ελληνικό, κινέζικο, αραβικό ή ινδικό ωροσκόπιο, που χαρίζουν τα ονόματα τους στα δώδεκα σημεία του ωροσκοπίου, και δεν παρέχουν μόνο τα χαρακτηριστικά στο άτομο που γεννήθηκε κάτω από τον αστερισμό τους, αλλά και την προστασία τους. Οι δώδεκα Θεοί του ωροσκοπίου τους εκφράζουν πέρα και πάνω από όλα τα άλλα αρχέτυπες ενέργειες!
Αν και οι δώδεκα Θεοί έχουν γενικά υπό την προστασία τους δώδεκα ισομερή διαστήματα του αιγυπτιακού ωροσκοπίου των 30 ημερών, εν τούτοις το κάθε ισομερές αυτό διάστημα χωριζόταν σε τρία δεκαήμερα, το κάθε ένα από τα οποία είχε άλλο κυρίαρχο πλανήτη – Θεότητα. Οι υπόλοιπες 5 μέρες που χρειάζονται για να συμπληρωθεί το ηλιακό έτος ήταν αφιερωμένες σε ιερούς εορτασμούς και δεν ανήκαν σε καμία συγκεκριμένη θεότητα.
Στην Αίγυπτο των Φαραώ και της Κλεοπάτρας, κάθε ανθρώπινο ον γεννιόταν κάτω από την προστασία μιας θεότητας, που ασκούσε επιρροή στη διαμόρφωση της προσωπικότητάς του αλλά και στην εξέλιξη της ζωής του. Σύμφωνα με έναν από τους θρύλους της, η Αίγυπτος υπήρξε η χώρα που προτιμούσαν οι θεοί και γι’ αυτό και την είχαν επιλέξει για μόνιμη κατοικία τους. Οι κάτοικοι της Αιγύπτου έπρεπε να ήταν ιδιαίτερα προσεκτικοί, έτσι ώστε οι θεοί που τους προστάτευαν να μη φύγουν ποτέ από κοντά τους.
Βρείτε το ζώδιό σας στο Αιγυπτιακό Πάνθεον.
Διαβάστε για τη Συμβατότητα των Αιγυπτιακών Ζωδίων.
Η σημασία του Σείριου στη πρώιμη Αιγυπτιακή Αστρολογία και η έναρξη του ημερολογιακού έτους:
Ο Σείριος ήταν για την αιγυπτιακή αστρολογία ο σπουδαιότερος πλανήτης, μια και η σύνοδός του με τον Ήλιο σηματοδοτούσε την έναρξη της περιόδου πλημμυρών του ποταμού Νείλου, γεγονός προεξάρχουσας σημασίας για την επιβίωση του λαού. Τα πάντα ξεκινούσαν από την σύνοδο αυτή! Ο Νείλος έπνιγε τα πάντα στο πέρασμα του, σηματοδοτώντας το θάνατο και το τέλος ενός ετήσιου κύκλου. Τα ιζήματα όμως που εναπόθετε στις καλλιεργήσιμες εκτάσεις παρείχαν όλα εκείνα τα θρεπτικά συστατικά που χρειαζόταν η γη για να ευδοκιμήσει, έθετε δηλαδή τα θεμέλια για την αναγέννηση και την έναρξη ενός νέου κύκλου ζωής, που θα ξεκινούσε μερικούς μήνες αργότερα.
Η σύνοδος Σείριου – Ήλιου πραγματοποιείται στις μέρες μας στις 13ο 50΄ μοίρες του Καρκίνου, που χρονικά προσδιορίζεται περίπου στις 4 με 5 Ιουλίου. Λόγω όμως της μετάπτωσης των Ισημερινών, της σταδιακής μετακίνησης δηλαδή του άξονα της γης κατά την ελλειπτική περιστροφική της τροχιά κατά περίπου 1 μοίρα κάθε εκατό χρόνια, η σύνοδος αυτή θα πρέπει κατά την αρχαιότητα να λάμβανε χώρα αρκετούς μήνες νωρίτερα, την περίοδο της άνοιξης, στο ζώδιο του Ταύρου.
Αιγυπτιακό Ημερολόγιο
Η έναρξη του αιγυπτιακού ημερολογίου τοποθετείται από πολλούς σύγχρονους μελετητές στα τέλη Αυγούστου, χωρίς ωστόσο να τεκμηριώνεται επαρκώς η επιλογή αυτή. Ενδεχομένως όμως να ήταν συνδεδεμένη με τον κύκλο καλλιέργειας των σιτηρών που ήταν ζωτικής σημασίας για την επιβίωση του πληθυσμού.
Διαβάστε για τα Αιγυπτιακά Ζώδια και τα δεκαήμερα κυριαρχίας τους
Βρείτε ποιο είναι το Αιγυπτιακό σας Ζώδιο και σε ποιο δεκανό αντιστοιχεί.
Αλίντα Κανάκη